Fieldtrip, Full Moon Diner, Geniet! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Fieldtrip, Full Moon Diner, Geniet! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Fieldtrip, Full Moon Diner, Geniet!

Blijf op de hoogte en volg Thera

27 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molweni!

Afgelopen week stond in het teken van het geven van presentaties, een fieldtrip en lekker genieten.
Op dinsdag heb ik mijn student led-seminar geven over de MBTI-indicator samen met twee andere meiden, dit was een presentatie die we moesten geven aan de rest van de klas. De presentatie ging prima, dus het eerste onderdeel van mijn minor is afgerond!
Verder hadden we deze week de eindpresentatie van ons module assignment, ook dit ging goed en we hebben nog wat laatste feedback gekregen om het report mee af te maken. Komende week zullen we het report inleveren en dan heb ik officieel vakantie!

Afgelopen donderdag was de dag van de activiteiten, vanuit mijn minor was er ook een fieldtrip gepland, deze trip ging naar Mercedes-Benz in East London. Dit hield in dat we allemaal moesten verzamelen om 6 uur ’s ochtends, ik moet toegeven dat dit toch wel een uitdaging was. De weg naar Mercedes-Benz was een grote gatenkaas maar dit leek de chauffeur niet zoveel uit te maken en die reed vlot door. Om 8 uur stonden we dan ook voor de deur bij de fabriek, hier moesten we nog even wachten totdat de gids zo ver was om ons een rondleiding te geven.
In de showroom stonden verschillende types van Mercedes, toch wel mooie auto’s om te zien. Vervolgens gingen we door naar de fabriek, het terrein is enorm groot en er worden onwijs veel auto’s geproduceerd. De fabriek heeft 3 shifts en per shift worden er minstens 177 auto’s gemaakt. Het was voor mij de eerste keer dat ik een autofabriek bezocht dus ik vond het erg indrukwekkend om al die robots te zien die het hele onderstel van de auto maken. Verder wordt de auto in elkaar gezet op een soort lopende band, mensen plaatsen de voorruit terwijl de auto langzaam verder rolt en dan zet weer iemand anders het dashboard in de auto. We hebben het hele proces kunnen zien, totdat de auto startklaar was en naar de plek van bestemming gebracht kon worden.
Ik moet toegeven, de link met mijn minor heb ik niet begrepen maar het was zeker wel leuk om is te zien!
We waren tegen 14 uur weer terug in Port Alfred omdat we onderweg nog geluncht hebben in East London, dit zorgde er voor dat ik ontzettend moe was dus toen was het tijd voor een middagdutje! Hilde was wezen duiken dus ook zij moest super vroeg uit bed dus we hebben samen even kunnen bijslapen om energie bij te tanken voor een heerlijk avond tijdens het Full Moon Diner.

Het full moon diner hebben we al eerder gedaan maar helaas was het toen slecht weer en zaten we binnen. Deze keer konden we buiten zitten in het reservaat, we zijn opgehaald door de eigenaar en naar het reservaat gebracht. We hebben onder een boom gegeten, met een kampvuur er bij en aan het water. Af en toe regende het heel licht maar het was grootste deel van de tijd droog en de sfeer was echt super. De eerste gang was springbok carpaccio op een ciabatta, als hoofdgerecht hadden we struisvogel met puree en verschillende groentes, het dessert was verrukkelijk, een cheesecake (geserveerd in een klein glaasje), een brownie en een koekje gevuld met amarula ijs.
De eerste keer was de kwaliteit van het eten wat beter maar nu was de hele sfeer super en alles werd buiten voor ons bereid dus we hebben enorm kunnen genieten van de avond!

Ondanks dat ik niet zo druk ben met school, zijn vriendinnen van mij dat wel dus we hebben besloten om de weekenden nog lekker in Port Alfred te blijven voordat we aan onze vakantie gaan beginnen.
Over twee weken beginnen we met een weekendje in Port Elizabeth om vervolgens Dafne op te halen van het vliegveld en dan kan de vakantie echt beginnen! We hebben inmiddels helemaal uitgestippeld wat we willen gaan doen en waar we zullen overnachten. Een aantal dingen moeten nog geboekt worden maar het wordt fantastisch.

Op vrijdag ben ik naar de spa geweest om te genieten van een massage, dit was de eerste keer dat ik een hot stone massage kreeg en dit was heerlijk ontspannen. De dame die mij masseert moest me er wel even op wijzen dat mijn spieren ‘een hobbelige weg’ zijn dus hier heb ik een bepaald soort olie voor meegekregen wat ontspannend werkt en mijn spieren soepeler zal maken. Het zou zo fijn zijn als dit ook echt werkt, dus ik ben benieuwd…tot nu toe merk ik helaas nog niet zoveel verschil!

Dit weekend hebben we op zaterdag een groot deel van de dag doorgebracht in het winkelcentrum, lekker geluncht en een beetje gewinkeld. Toen we terugkwamen in Bottmill hadden we besloten om even een stuk over het strand te lopen. We liepen over het strand tijdens de zonsondergang, dit was echt ontzettend mooi om te zien en heerlijk ontspannend.
We waren zo ontspannen dat we geen zin meer hadden om te koken dus we zijn lekker uit eten gegaan. De zondag heb ik doorgebracht door middel van de belastingaangifte te doen, een film te kijken en nog meer dingen uit te zoeken voor de vakantie!

Komende week zal ik mijn report inleveren en dan heb ik alweer mijn eerste minor in Zuid-Afrika afgerond, dit betekend dat ik bijna halverwege ben van mijn semester in dit prachtige land.
Ik geniet onwijs en ik heb ontzettend veel zin in de komende vakantie!

Liefs, Thera!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Minors in Port Alfred, Zuid-Afrika

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 5585

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

Minors in Zuid-Afrika

Landen bezocht: