Beautiful South-Africa! - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Beautiful South-Africa! - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Beautiful South-Africa!

Blijf op de hoogte en volg Thera

16 April 2016 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Molweni!

Afgelopen week is mijn vakantie in Zuid-Afrika echt begonnen! We zijn op zondag naar Port Elizabeth gegaan om afscheid te nemen van een aantal vrienden omdat zij helaas weer terug naar Nederland of hun eigen thuis land moesten. We zijn nog even naar een shopping mall geweest en zijn lekker uit eten geweest. Ons appartementje in Port Elizabeth was echt ontzettend leuk! We hadden met z’n viertjes drie slaapkamers en zaten in huis bij een ontzettend leuke vrouw. De eerste avond hebben we gezellig met haar en een vriend van haar zitten kletsen. Op maandag hebben we lekker een dagje bij het huis gehangen, het was echt ontzettend warm maar we hebben in de tuin kunnen zitten. Aan het eind van de middag hebben we de vuurtoren beklommen, helaas konden we hier niet naar buiten dus hadden we toch het idee dat de hele klim voor niks is geweest. We zijn maandagavond lekker uit eten geweest bij een Grieks restaurant en hebben de avond ook weer doorgebracht in de tuin van ons appartementje.

Dinsdag was het dan zo ver, we konden Dafne in de middag ophalen van het vliegveld en reden weer terug naar Port Alfred. In Port Alfred hebben Yet & Dafne hun spullen uitgepakt en zijn we in de avond met z’n viertjes uit eten gegaan. Verder hebben we toen ook geprobeerd om de hele auto alvast in te pakken om te kijken of dit mogelijk is met bagage van 5 vrouwen die 3 weken op vakantie gaan. Wonder boven wonder is dit gelukt!

Woensdagochtend hebben we de laatste spulletjes ingepakt en konden we echt beginnen aan onze trip!
De dag begon met een lange auto rit om als eerste stop het Daniell Cheetah Project, dit was een park waarbij katachtigen worden opgevangen. Ik heb ontzettend veel mooie dieren gezien en ik heb de kans gehad om een cheetah te mogen aaien, hij begon zelfs mijn hand te likken. Het was best wel spannend maar het was echt een ontzettend toffe ervaring! Na allemaal de cheetah te hebben geaaid was het einde tour en konden we verder rijden naar Knysna, hier hebben we in een backpackers lodge gezeten. Best wel een prima kamer, er stonden 4 stapelbedden en 2 losse bedden.
Op advies van de eigenaar zijn we naar een restaurantje gereden in de buurt en hebben we sushi en taps kunnen eten. Hier hebben we wat Zuid-Afrikaanse tapas uitgeprobeerd zoals Frikadelletjes (gehaktballetjes in tomatensaus) en Gesmoorde Snoek.

Donderdagochtend gingen we op weg naar het Featherbed Nature Reserve. Hier hadden we een ontzettend mooie boottocht, we zijn met een kar omhoog gegaan en konden daarna genieten van een wandeling terug door de natuur. Het uitzicht was echt ontzettend prachtig, we liepen door bossen met uitzicht over de Knysna Lagoon, zeker de ervaring waard! We hebben hier nog een lunch gehad, wat ook erg goed verzorgd was! Hier heb ik struisvogel gegeten en wat rosbief en salade. Het dessert was sticky toffee cake (malva pudding) en er was vanille ijs met chocolade saus, de saus was warm en werd dus helemaal hard over het ijs, echt ontzettend lekker!
Vervolgens zijn we terug gegaan met de boot en zijn we naar Afrovibe gereden, dit is een hostel in Sedgefield. Hier hadden we een kamer met drie stapelbedden maar wel een eigen douche en ontzettend dicht aan het strand! We hebben hier verder die dag niet zoveel meer gedaan en zijn lekker naar het strand geweest.

Op vrijdag zijn we naar Knysna Elephant park geweest, hier hebben we de olifanten gevoerd en mogen aaien, echt bizar om te zien hoe die dieren reageren op het voedsel en ze eten zo uit je hand! De huid van een olifant is nog best wel zacht maar wel ook ruw, erg mooie ervaring! Onderweg hier naar toe zagen we een Wolf Sanctuary en we hadden besloten om hier ook een kijkje te gaan nemen. Hier hebben we een aantal wolven gezien en er was nog een gewone kinderboerderij, dit deed ons allemaal denken aan Nederland! Na het bezoek aan de wolf sanctuary zijn we terug gereden naar Afrovibe, hier hebben we geprobeerd de zonsondergang te zien maar het was erg bewolkt!
We zijn erg vroeg naar bed gegaan gezien vandaag de wekker ging om half zeven ’s ochtends. We hebben uitgecheckt en vertrokken naar Eden Adventures in de Wilderness, in dit gebied hebben Hilde, Dafne en ik een kloofing tour gedaan en zijn Yet en Lianne gaan kanoën. Kloofing houdt in dat je in een wetsuit een wandeling maakt door prachtige natuur, uitkomt bij een rivier waarbij je over rotsen moet klimmen, door water kan lopen en kan zwemmen. Verder hebben we de mogelijkheid gekregen om vanaf rotsen af te springen, dit was echt een super mooie ervaring en ik heb geweldig genoten van het uitzicht. Helaas ben ik niet zo groot dus het klimmen over rotsen was soms nog best een uitdaging maar ik heb het allemaal overleefd!
Na deze tour hebben we nog even wat gegeten en zijn we naar Mosselbaai gereden, hier overnachten we in een trein, de Santos Express, dit is een trein die vroeger echt gebruikt werd maar tegenwoordig gewoon stil gaat. Om het positief uit te drukken; het is leuk voor de ervaring, hier is ook het uitzicht mooi maar de ‘coupe’ is klein, het toilet in de trein stinkt, de douche is niet ideaal maar tenminste wel warm! Ik kon douchen met uitzicht op de zee, dat is toch wel fantastisch!
Tot nu toe zijn al onze ervaring echt ontzettend leuk, het is prachtig en ik geniet enorm! Morgen zullen we naar een ander hotel in Mosselbaai gaan en kijken we nog even wat we gaan doen. Maandag gaan we surfen, verder vervolgen we onze reis nog naar Cape Agulhas (het zuidelijkste puntje), Stellenbosch en Fransschoek. Onze eindbestemming is Kaapstad, als de hele vakantie blijft gaan zoals het nu ook gaat dan heb ik echt een geweldige tijd.
Er blijven ontzettend veel mooie dingen aan komen en ik heb al erg veel meegemaakt en gezien.
Ik zal proberen jullie op de hoogte blijven te houden maar het internet is hier niet altijd optimaal!

Liefs, Thera

• 17 April 2016 - 13:11

Robert:

de tijd vliegt, nog een blok werken en mijn vakantie begint ook. Zal wel niet zo spannend worden als de jouwe, :-)