Hoogtepunten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Hoogtepunten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten!

Blijf op de hoogte en volg Thera

27 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Molweni!

Zondag hebben we bij Ruitersvlei heerlijk ontbeten na een goede nachtrust. We waren allemaal ontzettend moe dus lagen er vroeg in. We konden in de tuin ontbijten en er was een man die gitaar speelde en zong. Na een uitgebreid ontbijt en de spullen ingepakt te hebben, zijn we vertrokken richting Rocherpan Nature Reserve! Dit was nog een vrij lange rit, hier kwamen we in de middag aan.

Toen we bij het reserve aankwamen, werden we opgewacht door een vriendelijke jongen aan in de jeep. Even later werd ons duidelijk dat het de bedoeling was dat wij de jeep zouden besturen tijdens ons verblijf. Hilde was direct enthousiast om deze te besturen, we reden door het zand en hadden nog niet echt een idee waar we heen moesten. Doordat we vrij afgelegen zaten en we geen boodschappen hadden gedaan, heeft de eigenaresse gereserveerd bij een lodge in de buurt voor ons avondeten. Ze heeft ons uitgelegd hoe we naar het strand konden rijden voor de zonsondergang. We hebben ons even opgefrist en wat spullen uitgepakt en gingen richting het strand. Daarvoor was de vriendelijke jongen nog even bij ons langs gekomen om te vragen of we een drankje wilde hebben aan het strand, dit leek ons een goed idee dus hebben een biertje besteld. We zijn naar het strand gegaan en even later kwam er een grote koelbox aan, gevuld met ijs en bierflesjes. Hoe fantastisch is dat, kijken naar een prachtige zonsondergang met een drankje erbij!

Er waren bijna geen wolken dus we konden hier heerlijk van genieten. Na hier bijna 1,5 tot 2 uur gezeten te hebben zijn we terug gegaan naar onze tent om ons klaar te maken voor het eten. Na het avondeten hebben Dafne & Hilde een vuurtje gemaakt en konden we buiten zitten. De tenten hadden prima bedden en we zijn redelijk op tijd gaan slapen.

’s Ochtends om 8 uur was het nog steeds ontzettend donker in de tent maar we zijn ons gaan klaarmaken om onze reis te vervolgen naar Kaapstad. Hier waren we tegen 14 uur, we hebben een rondje gemaakt door onze wijk en zijn ’s avonds naar restaurant Gold geweest. Dit is een typisch Afrikaans restaurant waarbij je een aantal korte optredens krijgt van het personeel in vorm van muziek met zang en dans. Verder hebben we 14 kleine gerechten gehad, allemaal uit verschillende landen in Afrika. Dit was een ontzettend leuke ervaring, we zijn ook nog allemaal geschminkt!

Op dinsdag begon onze tocht tegen 10 uur richting Robbeneiland, we hebben geparkeerd in Waterfront en hebben hier nog kort rondgelopen voordat we op de boot vertrokken naar het eiland. Het was een vrij heftige boottocht omdat de golven nogal ruig waren, na 20 minuten kwamen we aan op het eiland waar we nog even snel wat te drinken en eten hebben gekocht om vervolgens in een bus naar de gevangenis te rijden. We werden hier rondgeleid door een oude gevangen die hier 5,5 jaar heeft vastgezeten, eigenlijk was deze man veroordeeld voor 30 jaar cel maar na 5,5 jaar werd iedereen vrijgelaten. Het was erg indrukwekkend om de verhalen van deze man te horen en het allemaal te kunnen zien. We hebben een aantal afdelingen van de gevangenis bezocht en de cel van Nelson Mandela gezien. Na deze rondleiding hebben we nog een tour gekregen in de bus over het eiland. Er is een heel dorpje op het eiland waar oud gevangenen en werknemers met elkaar samenleven. Het was erg indrukwekkend om allemaal te zien, we hebben de man die ons de rondleiding nog gevraagd waarom hij dit werk deed en hij vertelde dat hij dit zag als een soort therapie. Erg interessant dus allemaal! De terugweg op de boot ging iets vlotter dan de heenreis gelukkig, de zee was nog steeds ruig maar we konden het wat beter aan. Teruggekomen op het vaste land hebben we wat souvenirs gekocht en wilden we een wafel eten bij een restaurant. Dit was achteraf niet zo’n goed idee, de wafel was ontzettend droog en het duurde ook nog is lang voordat alles geserveerd werd maar we hebben wel lekker in het zonnetje kunnen zitten.
Op de terugweg naar ons appartement zijn we gestopt bij de supermarkt en hebben we ontdekt dat het rijden hier in deze stad een ramp is, het was ontzettend druk en onoverzichtelijk! Later kwamen we er achter dat dit ook kwam doordat Mariah Carey een concert gaf maar alsnog was het een ramp om ergens te komen!
We hebben lekker thuis gekookt en een rustig avondje gehouden.

Vanmorgen zijn we om 8 uur opgestaan om ons klaar te maken voor nog een hoogtepunt tijdens deze reis, letterlijk en figuurlijk!
We zijn om 9 uur vertrokken om nog even te kunnen pinnen onderweg en om Yet af te zetten bij een wandelroute richting Lions head. We zijn doorgereden naar Signal Hill om hier te gaan paragliden! We moesten ons om tien uur melden, we hadden verwacht om pas tegen elf uur aan de beurt te zijn omdat het vrij druk was en anderen ons gewaarschuwd hadden voor een langere wachttijd in verband met slecht weer. Dit was bij ons helemaal niet het geval, om 10 uur konden we onze formulieren invullen en ons materiaal klaarmaken! We gingen met z’n drietjes achter elkaar aan, Dafne ging als eerste en daarna Hilde, ik ging als laatste. Het was echt een ontzettend toffe ervaring. Samen met mijn instructeur gingen we een stukje rennen voordat we de berg af gingen, dit was toch wel een uitdaging met mijn korte beentjes, haha. Toen we eenmaal in de lucht hingen was het ontzettend leuk om een groot deel van Kaapstad te kunnen zien, het was vrij helder! We hebben ongeveer 6 minuten in de lucht gehangen en toen stond ik weer op de grond! Echt een onwijs leuke ervaring, ik zal het zo nog weer een keer doen als ik de kans krijg!
Vervolgens zijn we terug gebracht naar boven waar we nog hebben genoten van het uitzicht en daarna zijn we een stukje terug gereden, naar de plek waar we Yet hebben afgezet. Hier hebben we koffie gedronken en toen Yet terug was zijn we naar Kirstenbosch gereden!

Dit was een botanische tuin, ontzettend mooie bomen en zijn over een loopbrug geweest. Dit was een loopbrug van ongeveer 12 meter hoog, dit gaf een super mooi uitzicht! We hebben hier lekker geluncht en erg veel mooie bloemen gezien!
Eind van de middag waren we thuis en hebben lekker rustig aan gedaan en alle foto’s van vandaag bekeken! Zometeen gaan we met een groep uit eten bij Stardust, dit is een soort grote Diner Show, ik ben erg benieuwd hoe dit zal zijn!
Eigenlijk hebben we bijna alle echte hoogtepunten van de vakantie inmiddels wel gehad maar ik zal zeker nog genieten van mijn laatste dagen in Kaapstad voordat we weer terug moeten naar de wereld van Studeren in Zuid-Afrika!

Liefs,
Thera

• 29 April 2016 - 12:35

Robert:

owwwww ja..dat is ook zo..je was er om te studeren :-)))) Mooie avonturen weer joh en heel dapper om met die korte beentjes te rennen en dan te jumpen!!!