Laatste dagen vakantie! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Laatste dagen vakantie! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Laatste dagen vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Thera

01 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo! :)

Tijd voor de laatste update van mijn vakantie!
We zijn woensdag met een groep uit eten geweest bij Stardust, dit is een soort dinershow waarbij de bediening tussentijds een optreden geeft! Het eten was best lekker, de optredens waren leuk. De ene serveerster kon beter zingen dan de ander. Onze serveerster kon erg mooi viool spelen! Het was super leuk om even bij te kletsen met wat mensen!
Donderdagochtend zijn we de uitdaging aan gegaan om de Tafelberg te beklimmen. We zijn met z’n vieren op pad gegaan en hebben een route uitgekozen om boven te komen, toen we net begonnen met lopen begon het een beetje te miezeren. Optimistisch als we zijn, dachten we nog; het zal vast niet harder gaan regenen. Helaas was dit een hele foute gedachte en gedurende onze route begon het harder te regenen. Het was erg mistig maar alsnog was het een prachtige, zware wandeling! Toen we eindelijk boven kwamen, na 2 uur en 45 minuten waren we compleet verregend en hadden we het ontzettend koud. Onderweg hebben we allemaal het punt wel bereikt dat we geen zin meer hadden om verder te lopen, het was zwaar maar zeker de moeite waard! Toen we boven kwamen konden we een stuk over de berg lopen, hier was het compleet mistig en koud… na een aantal meter kon je elkaar al niet meer zien en dit gaf me een beetje het gevoel van expeditie poolcirkel ofzo. We hebben boven onze kleding een beetje laten drogen en warme chocolademelk gedronken! We zijn met de kabelbaan naar beneden gegaan en besloten om lekker naar huis te gaan om op te warmen!

In de middag hebben we niks meer gedaan maar ’s avonds ben ik met Yet, Dafne en Hilde naar het Jazz restaurant gegaan. Dit restaurant zat onder een kathedraal dus de sfeer was echt geweldig, de menu keuze was vrij beperkt maar het was ontzettend lekker! De muziek was van Tina Schau, zij zong nummers van Billy Holiday, ontzettend mooi! Tegen half elf was de muziek afgelopen en waren we uitgegeten dus zijn we met een taxi terug gegaan naar ons appartement. We hadden besloten om lekker uit te slapen en vrijdag even het weer af te wachten wat we zouden gaan doen.

Vrijdag hebben we rustig ontbeten en zijn we met een taxi naar het slavenmuseum gegaan, een deel hiervan was interessant om te zien en om te lezen. Bizar om te zien dat elke slaaf een andere naam kreeg en geen familie meer over had uiteindelijk. Een ander deel van het museum had een andere tentoonstelling en dit was niet echt boeiend dus hier waren we snel klaar. De kathedraal was die avond er voor dicht dus hier zijn we nog even naar binnen gelopen. Vervolgens zijn we naar Green market square geweest ,dit is een marktje met allemaal souvenirs. Leuk om even overheen te lopen maar overal hoorde ik wel ‘just have a look, touching is free’. We hebben even een kopje koffie gedronken en zijn daarna verder gaan winkelen. We hebben geluncht bij food market café, ik heb een shirtje gekocht en verder hebben we nog wat kleine boodschappen gedaan. Deze avond hebben we lekker thuis gekookt en moesten we helaas beginnen aan het inpakken van onze koffers.

Aan alles komt een eind, dus ook aan deze fantastische vakantie via de Garden Route. Zaterdagochtend zijn we vertrokken richting het vliegveld om de auto in te leveren, dit ging iets minder vlot dan verwacht omdat ze en fout hadden gemaakt in de rekening. Hier ga ik dinsdag nog verder over informeren. Bij de incheck balie bleek dat onze koffers te zwaar waren maar met lief lachen en vriendelijk doen hebben we kunnen voorkomen dat we extra moesten betalen. De vlucht vanuit Kaapstad naar Port Elizabeth was ontzettend kort. We hebben de auto opgehaald om terug te kunnen rijden naar Port Alfred, dit was goedkoper dan een taxi nemen.

Aangekomen in Port Alfred hebben we boodschappen gedaan en toen we terug kwamen wilden meiden die net aangekomen waren nog naar de supermarkt gaan lopen. Het was inmiddels al donker en zij hadden geen idee waar ze heen moesten dus Hilde is nog een keer met hun naar de winkel gegaan met de auto. Toen we allemaal weer terug waren zijn we met z’n zessen uit eten gegaan, Hilde, Dafne, drie meiden die gisteren zijn aangekomen en ik. We hebben lekker bij Highlander gegeten en zijn best vroeg naar bed gegaan.
Dit was de afsluiter van onze vakantie, ik heb zo ontzettend veel gedaan de afgelopen weken, als ik er op terug kijk was het echt ongelofelijk! Ik heb genoten!
Het zal jullie niet verbazen maar morgen is het hier een public holiday dus ik begin dinsdag pas weer met school, ik ben erg benieuwd hoe deze minor gaat zijn en hoe druk ik het zal hebben!
De laatste 9 weken van mijn tijd hier in Zuid-Afrika zijn aangebroken, nog 1 minor en dan ben ik klaar.
Ik zal hier nog blijven genieten tijdens mijn studie!

Liefs,
Thera

  • 01 Mei 2016 - 12:49

    :

    Super leuk om je verhalen allemaal te lezen Thera, zo te lezen heb je wel genoten haha! Heel veel succes met de minor en geniet van de resterende tijd! Liefs uit Nederland! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Minors in Port Alfred, Zuid-Afrika

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 5592

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

Minors in Zuid-Afrika

Landen bezocht: