Back to school, back in Port Alfred! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Back to school, back in Port Alfred! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Back to school, back in Port Alfred!

Blijf op de hoogte en volg Thera

11 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molweni!

Het is alweer 1,5 week geleden dat we terug zijn gekomen van onze vakantie in dit prachtige land!
De eerste dagen hier terug in Port Alfred waren een beetje onwennig, ik had het idee dat ik nog heel veel zou moeten doen maar ik had nog geen school en de vakantie activiteiten waren voorbij!

Op dinsdag was het tijd voor mijn eerste lecture van mijn minor, hier is een introductie gegeven over wat ik de komende weken moet gaan doen. Dit is toch wel iets meer dan bij mijn vorige minor, nu weet ik al dat velen van jullie denken dat ik hier toch alleen maar vakantie aan het vieren ben dus de drukte valt nog steeds wel mee! Het aantal college uren zijn niet veel meer dan bij mijn eerste minor, het verschil is alleen dat ik de lesstof nu veel interessanter vind en de uren beter benut worden. Tot nu toe zijn de sessies interessant en leerzaam, ik heb ook een erg gezellige groep! Het is sowieso erg gezellig nu er een hele nieuwe groep mensen in ons huis is gekomen en nieuwe mensen in Port Alfred. Ik heb een boel nieuwe mensen leren kennen en mensen weer gezien die ik al sinds eind januari niet meer gezien heb, erg gezellig!

Het afgelopen weekend heb ik besloten om lekker in Port Alfred te blijven, helaas was het niet zulk lekker weer dus ik heb mijn tijd benut met het kijken van series, uitzoeken van een aantal foto’s en lekker relaxen! Verder heb ik nagedacht over een onderwerp voor mijn literature review wat ik moet gaan schrijven, ik ben nog een beetje in twijfel maar morgen zal ik beginnen met het verzamelen van informatie. Dit is een van mijn opdrachten die ik heb gekregen deze module, dit is een individuele opdracht en er is nog een groepsopdracht. Bij deze minor heb ik ook geen tentamen dus dit betekent dat ik een week eerder vrij ben, nu blijkt dat ik in de laatste lesweek ook geen colleges meer heb omdat alles bij mij in week 7 al eindigt en er geen presentaties meer zijn verder. Dit houdt in dat ik 2,5 week eerder klaar ben dan gepland. Op 15 juni zal mijn laatste lesdag zijn en op 2 juli vertrek ik weer richting Nederland!
Dit betekent dat ik nog even tijd heb om meer prachtige plekken in dit land te ontdekken!

Vanavond zijn we met een groep naar het event ‘Beer & Burgers’ geweest in het MyPond hotel, dit was een gezellige avond en het eten kwam verrassend snel! Zoals de naam al zegt, heb ik een biertje gedronken (Savannah dan, soort desperados) en een hamburger gehad, dit kostte 50 rand en we konden onze eigen topings kiezen! Erg leuk concept en was zeker een goede burger!
Morgen heb ik mijn laatste college van de week en waarschijnlijk ga ik dit weekend met een aantal meiden naar Hogsback maar dit zijn nog een beetje vage plannen maar we zullen zien wat het wordt dit weekend!

Ondanks dat mijn vakantie voorbij is gevlogen en ik de eerste dagen hier weer een beetje moest wennen is ook mijn eerste college week snel voorbij gegaan! Ik realiseer me steeds meer dat ik over 52 dagen terug zal moeten gaan naar Nederland, ondanks dat ik steeds meer mensen ga missen, wil ik nog niet nadenken over het verlaten van dit prachtige land!
De komende weken zal ik nog uitgebreid genieten hier en wie weet vind ik nog een leuke vakantiebestemming voor de tijd dat ik vrij ben hier!

Liefs,
Thera

  • 13 Mei 2016 - 15:09

    Robert:

    ook hier vliegt de tijd, geniet er dus nog meer van zolang het kan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Minors in Port Alfred, Zuid-Afrika

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5597

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

Minors in Zuid-Afrika

Landen bezocht: