Time to say goodbye in Port Alfred! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Time to say goodbye in Port Alfred! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Time to say goodbye in Port Alfred!

Blijf op de hoogte en volg Thera

24 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molweni!
Afgelopen week was mijn laatste week in Port Alfred, onze planning liep uiteindelijk iets anders. Ik heb anderhalf week geleden al mijn laatste les gehad op Stenden en ik heb deze week mijn assignments ingeleverd maar Hilde had nog gewoon les en heeft vanmiddag pas haar laatste tentamen gehad. Het plan was om op donderdag richting Drakensbergen te rijden om nog even te genieten van een laatste week vakantie, dit kon door de rooster wijzigingen bij Hilde niet door gaan en hebben we besloten wat later te vertrekken.

Dafne, Hilde en ik zullen morgenochtend erg vroeg (namelijk om 06:30) vertrekken richting Drakensbergen. Het is nogal een afstand dus we willen op tijd gaan rijden zo dat we niet al te lang in het donker hoeven te rijden morgen. De eerste nachten zitten we in een hostel, met waarschijnlijk nog veel meer andere Stenden studenten omdat veel mensen nog deze kant op gaan.
Zondag gaan we met z’n drietjes een Canopy tour en maandag vertrekken we in de middag richting Durban. In deze week gaan we nog naar een groot aquarium en waterpark, Hilde is nog van plan te gaan duiken met haaien (zonder kooi) en op donderdag rijden we terug via Coffee bay.
Onze reis is dus net even twee dagen korter maar we zijn erg blij dat we in elk geval nog een week kunnen reizen!

Over precies een week zijn we in Port Elizabeth, hier slapen we nog een laatste nacht zodat we zaterdag 2 juli niet nog heel lang in de auto hoeven te zitten en te stressen. Dit betekend ook dat we niet meer terug zullen komen in Port Alfred.
Deze week stond dan ook in het teken van ‘een laatste keer’, ik ben nog samen met Vanessa bij de spa geweest voor een massage. We zijn nog uit eten geweest bij de Highlander, een dagje wezen winkelen in Port Elizabeth en hebben nog een aantal keer koffie gedronken bij Decadent.
Dit zaakje wordt gerund door twee ontzettend lieve dames, ze geven je een beetje een ‘op bezoek bij oma’ gevoel. Ze vragen altijd hoe het met je gaat en hoe het op school gaat, toen ze hoorden dat we weg gingen, moesten we absoluut nog op de dag van ons vertrek langskomen om afscheid te nemen.
Dit werd een beetje lastig want hoe lief de mensen ook zijn, ik zal ze niet wakker maken om 06:15 om gedag te zeggen. Resultaat; vanmorgen een laatste kop koffie en een wasje gedraaid en daarna was het tijd om afscheid te nemen van deze lieve dames. Een dikke knuffel en heel veel gelukwensen verder konden we in de auto stappen om te beginnen met het inpakken van onze koffer.

Wonder boven wonder; het past er allemaal in! Ja oké, bijna dan.. ik heb voor komend weekend mijn backpack ingepakt zodat ik in principe niet bij mijn koffer hoef maar alle spullen zitten in de bagage die mee kan op vakantie en mee moet in het vliegtuig over een week.
Het inpakken ging verrassend snel en we hebben daarna een doos opgehaald bij Bongani (de maintenance manager) om nog wat spullen in te stoppen voor twee jongens van Dionysus die hier vanaf juli komen studeren! Nadat we deze gekregen hebben konden we de housekeeping vragen om onze kamer te checken. Aan het begin van onze 5 maanden hebben we namelijk een bordje, bakje, beker, glas en wat bestek gekregen en er werd gecheckt of dit nog heel en aanwezig was.
Dit was allemaal in orde dus ik kon samen met Dafne onze borg gaan verzamelen! De borg voelt toch een beetje als extraatje voor de vakantie dus is meer dan welkom want anders neem ik toch onnodig nog allemaal randen mee naar Nederland en dat zal nu niet het geval zijn!

We zijn nog even wat boodschappen gaan doen voor onderweg morgen en daarna was Hilde ook al bijna klaar met haar tentamen. Ze kwam ontzettend vrolijk thuis; we gaan er vanuit dat ze het tentamen gehaald hebben. De tutor was erg positief dus dat scheelt! Ik heb vandaag ook gehoord dat ik mijn student led seminar met 32 van de 32 punten gehaald heb, mijn learner reports en attendance voldoende punten hebben dus als dan mijn assignemnts ook voldoende zijn heb ik deze minor ook goed afgerond!
Dit was reden voor een klein feestje, toch nog even bij de Highlander een drankje gedaan met wat gebak en dan vanavond onze allerlaatste maaltijd in Port Alfred!

Morgenochtend begint ons laatste avontuur in Zuid-Afrika en dan is het tijd om naar huis te gaan!
Port Alfred, het was mooi, het was leuk, het was geslaagd maar ik ben erg blij dat ik nog een ander deel van Zuid-Afrika kan zien!

Liefs en tot snel!
Thera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Minors in Port Alfred, Zuid-Afrika

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 5584

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

Minors in Zuid-Afrika

Landen bezocht: