Drakensbergen & Durban! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Drakensbergen & Durban! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Drakensbergen & Durban!

Blijf op de hoogte en volg Thera

29 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Molo!
Afgelopen zaterdag zijn we om half zeven in de ochtend vertrokken richting Drakensbergen. Dit was wel even vroeg maar het was het zeker waard! We hebben de laatste dingen in de auto geladen en flink bepakt hebben we onze kamer in Bottmill kunnen achterlaten en hebben we de sleutel achtergelaten bij de security. Dit betekent dat het Port Alfred avontuur echt over is en onze laatste road trip bezig is!

Het was best wel een goede weg richting Drakensbergen en konden lekker door rijden, Hilde en ik hebben om de beurt een stuk gereden en tegen 17 uur kwamen we aan bij onze accommodatie. De eerste avond zaten er nog heel veel andere mensen van Stenden dus dat was erg gezellig. De kamer die we hadden was wel goed, we hadden gelukkig onze eigen badkamer! Het avondeten was best goed, het was een simpel drie gangen menu wat op de zaterdag bestond uit een pompoen soep en een lasagne van spinazie en feta. Het dessert was een ‘fruitcocktail’, daar waar wij als echte Nederlanders nog dachten dat dit wat stukjes fruit waren, bleek een drank cocktail te zijn, enorme zoete bende en dus niet echt lekker. De rest van de avond hebben we wat zitten kletsen met anderen, we waren erg moe dus zijn best op tijd gaan slapen. Op zondag hebben we ontbeten en we zijn richting het park Royal Natal gereden, hier konden we een korte wandeling maken richting rotsen met schilderingen erop. De tekeningen zijn inmiddels redelijk vervaagd en allerlei toeristen de tekeningen hebben aangetast door er water overheen te gieten of op een andere manier hebben geprobeerd betere foto’s te kunnen maken. Tijdens deze wandeling hadden we een gids en hij heeft ons wat meer informatie gegeven over de schilderingen en de natuur, het was een leuke wandeling en goed te doen met mijn enkel!
Na deze wandeling was het tijd om richting de Canopy Tour te gaan die we geboekt hadden, toen we hier aan kwamen, hebben we direct wat gegeten en daarna konden we beginnen aan de tour. We waren met 4 anderen, een gezin met twee jonge kinderen. Het was ziplinen door de bossen maar het was echt tof, er zaten een aantal lange lines tussen en de groep was gezellig. Het was erg leuk om te zien hoe de kinderen (6 jaar oud!) geen enkele moeite leken te hebben met de ziplines die we deden. In totaal waren het 12 slides en daarna was er een wandeling terug omhoog naar onze pick up, dit was 500 meter maar wel omhoog dus dit was wel een beetje pittig maar het was het zeker waard! We hadden er voor gekozen om ook deze tour te laten filmen en foto’s te laten maken maar helaas zijn deze wat minder scherp geworden maar het uitzicht was echt prachtig en het was een toffe ervaring. In de avond hebben we nog lekker gegeten bij onze backpackers en nog een spelletje Rummikub gedaan!

Op maandag was het tijd om door te rijden naar Durban, hier verblijven we een aantal dagen. Voordat deze reis kon beginnen was het tijd voor een tussenstop bij Four rivers adventures, hier konden we quad rijden! Ik kan wel zeggen, dit is niet direct mijn ding, ik vond het erg gaaf om te doen maar zo’n quad is best zwaar dus ik had wat moeite met het stuur recht houden en dat soort dingen dus uiteindelijk heb ik samen met de guide een heel stuk gereden en het laatste stuk weer zelf gereden. Het was zeker een toffe ervaring en ik zal het zo nog een keer doen! De tocht was ongeveer een uur en we reden door de bergen maar ook door een dorpje, hier zag je een ander deel van Zuid-Afrika. Hier zag je meer armoede, vrouwen in typische Afrikaanse jurken en heel veel kinderen buiten. Het was leuk om op deze manier nog meer te kunnen zien van het land en het zorgt er voor dat we op veel verschillende manier de natuur en omgeving kunnen ervaren! Na de quad tocht zijn we verder gereden naar Durban, hier kwamen we aan het eind van de middag bij onze accommodatie aan. Het is een prima kamer en de dame is erg vriendelijk, helaas had ze niet veel informatie voor ons over restaurantjes in de buurt of over taxi’s. We hebben dus even wat restaurantjes opgezocht via internet en besloten een taxi te bellen om ons bij een Italiaans restaurant af te laten zetten. De taxi liet even op zich wachten maar het restaurant was erg goed, we hebben alle drie pasta gegeten en deze was erg goed. Als dessert heb ik nog de tiramisu geprobeerd en daarna hebben we nog even een klein stukje gelopen omdat we onderweg veel andere tentjes hadden gezien. We kwamen uit bij een zaak dat er erg gezellig uit zag en waar ze cocktails serveerden dus dit leek ons erg geschikt. We hebben hier lekker een drankje gedaan en tegen half twaalf heeft de taxi ons weer opgehaald en terug gebracht. Dafne was om 12 uur jarig dus we hebben nog even gewacht tot het twaalf uur was en daarna zijn we gaan slapen.
Op dinsdag zijn we tegen kwart over 8 gaan ontbijten en daarna konden we richting Ushaka marine world, dit is een groot aquarium en waterpark. De rit richting het park viel ons wel mee, het is hectisch maar niet ontzettend druk. Toen we aankwamen op de parkeerplaats stonden er echt allemaal mannen te ‘dansen’ en te seinen want het was een enorme parkeerplaats en hier is het normaal dat je hulp krijgt bij het inparkeren. Bij aankomst in het park, althans we dachten dat we direct in het park kwamen, zagen we allemaal verschillende winkeltjes en restaurantjes. Voordat je bij de ingang van het park kwam was er dus een klein winkelcentrum, we zijn hier kort doorheen gelopen en toen hebben we kaartjes gekocht voor het park. We zijn door een groot aquarium gelopen, hier waren veel verschillende vissen en zeedieren. Het aquarium was erg mooi aangekleed en we zijn daarna nog bij een dolfijnenshow en een zeehonden show geweest, beide shows waren erg leuk! Ik blijf het ontzettend mooie dieren vinden! Tijdens de zeehonden show werden twee mensen uit het publiek gekozen om een zeehond te kunnen aanraken, Dafne was een van de gelukkige! Ze kon de zeehond aaien, knuffelen en kreeg zelfs een kusje van de zeehond, dit was erg leuk om te zien. Na de show hebben Hilde en ik besloten om de foto’s hiervan voor haar te kopen als cadeautje. We hebben geluncht in een van de restaurantjes die in het centrum daar zaten en vervolgens zijn we richting het water park gegaan. Hier waren veel verschillende glijbanen, ik ben van een aantal leuke afgegaan maar bij een aantal leek het me toch verstandig om beneden te blijven staan vanwege mijn enkel en schouders. Het contrast in kleding was erg groot, waar wij in bikini rondliepen, stond er een man met een muts op, dikke jas en handschoenen aan klaar om onze zwemband aan te nemen. Tsja, wij blijven toch wel gekke Nederlanders natuurlijk die gaan zwemmen in de winter. Al waren er ook genoeg Afrikanen in het park dus helemaal gek zijn we niet!

Nadat we bijna elke glijbaan gedaan hadden, zijn we ons gaan omkleden en hebben we nog een beetje gewinkeld. We kwamen langs een zaakje dat henna tatoeages zet dus we hebben alle drie een mooie tekening uitgezocht en besloten deze te laten zetten! Het resultaat is erg mooi maar ik vraag me nog een beetje af hoe lang dit echt blijft zitten maar het was zeker leuk. We hebben gegeten bij een buffet restaurant, dit was wel lekker maar niet super. Na het eten zijn we terug gereden en hebben we een lekker rustig avondje gehad. Vanmorgen ging de wekker om 5:45 omdat Hilde is gaan duiken met haaien, ze moest er om 7 uur zijn dus we zijn met z’n drietjes die kant op gereden en hebben haar afgezet bij de duikschool. In de tijd dat zij aan het duiken is, hebben Dafne en ik lekker ontbeten en zitten we nu lekker in de lounge te wachten tot Hilde terug is!

Verder zullen we vanmiddag nog richting de Golden Mile gaan, dit is een boulevard waarbij er veel winkels zijn en dergelijke dus ik ben erg benieuwd. Het avontuur zit er bijna op want morgenochtend vertrekken we alweer richting Coffeebay, hier slapen we een nachtje en dan rijden we vrijdag naar Port Elizabeth. We weten nog niet precies wat we morgen in Coffeebay gaan doen, het hangt er een beetje vanaf wat voor weer het is en hoe laat we aankomen daar dus we gaan het zien!
Komende zaterdag stap ik alweer in het vliegtuig terug naar Nederland dus de tijd vliegt voorbij, dus ik zie jullie snel weer maar ik ga nog even genieten!