Weekendje Plettenberg Bay! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Weekendje Plettenberg Bay! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Weekendje Plettenberg Bay!

Blijf op de hoogte en volg Thera

29 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molo!

Het weekend in Zuid-Afrika zit er weer op, afgelopen weekend zijn we met z’n zessen naar Plettenberg Bay gereden. We hadden besloten om 1 auto te huren wat er voor zorgde dat we op donderdag onze witte Dodge Journey konden ophalen, dit voelde toch wel een beetje als een patserbak. Dit was voor mij de eerste keer dat ik in Zuid-Afrika ging rijden, links rijden dus en dan ook nog is voor het eerst in een automaat. Het begin was moeilijk maar uiteindelijk vond ik het erg leuk om te doen.
Op woensdag hadden we tijdelijk geen water meer, wij vreesden allemaal dat het ontzettend lang zou duren maar gelukkig konden wij ’s avonds in Bottmill alweer gewoon douchen en sindsdien hebben we weer gewoon water. Donderdag hebben we met onze auto de boodschappen gedaan omdat dit net een stukje makkelijker is. In de avond zijn we lekker uit eten gegaan en vrijdag kon ons avontuur naar Plettenberg Bay beginnen. Het was een lange reis en met een aantal tussenstops zijn we veilig aangekomen. We hebben op de heenreis een stop gemaakt bij de Big Tree, de grootste boom. Het leek ons leuk om er even te kijken, het was inderdaad een Hele Grote Boom maar ik kan niet zeggen dat ik het nou echt heel indrukwekkend vond.

We kwamen aan bij ons huisje en de eigenaresse stond klaar met de sleutel om ons alles te laten zien in het huis. We hebben de kamers verdeeld, de badkamers ontdekt en toen zijn we maar is naar de supermarkt gegaan. Hier konden we heen rijden en hebben wat boodschappen ingeslagen voor het avondeten en het ontbijt. ’s Avonds hebben we met z’n allen gekookt, wraps en nachos en als dessert hadden we Oreo taart, of iets wat er op lijkt in elk geval.
Zaterdag zijn we naar Jukani, Birds of Eden en Monkeyland geweest, dit was de dag van de dieren spotten. Het leuke aan de parken vond ik dat je overal kon rondlopen in plaats van met een auto te moeten gaan. Jukani is een park met verschillende dieren zoals leeuwen, tijgers, jaguars etc. Deze dieren zijn vaak allemaal door hen opgevangen omdat ze werden gehouden als huisdieren of erg ziek waren. De dieren hebben veel ruimte maar je ziet ze wel door gaas heen, het is super mooi om al die dieren te kunnen zien van dichtbij en te weten dat ze hier een goede opvang hebben.

De tour in Jukani duurde ongeveer 1,5 uur en hierna zijn we door gegaan naar Birds of Eden, de naam zegt het al: een vogelpark. In dit park waren heel erg veel verschillende vogels, in het begin had ik toch het idee dat ik vooral naar verschillende soorten duiven aan het kijken was maar dit bleek niet helemaal waar. Mooie papegaaien gezien, flamingo’s en vogelsoorten waar ik de naam nooit van zal onthouden, heb ik gezien. Gelukkig staan ze op de foto’s dus ik kan het altijd nog na zoeken mocht ik dat willen. Bij birds of eden hebben we even geluncht en daarna gingen we naar het laatste park van de dag, Monkeyland. Dit was een beetje de Apenheul maar dan veel leuker. Hier zaten in totaal 11 verschillende apensoorten en we hebben er 10 gezien. Tijdens deze tour liepen we over een hoge brug, hier zaten allemaal apen op dus dit vond ik toch wel spannend. De apen gaan vaak voor je aan de kant maar ze lopen je ook zo voorbij. Een van de apen op de brug had ’s morgens gevochten dus had z’n oog kapot maar de rangers konden hem in de ochtend niet te pakken krijgen om hem te verzorgen.
Na alle dieren in de parken te hebben gezien zijn we terug gegaan naar ons huisje en hebben we een restaurant uitgezocht in Plettenberg Bay voor het avondeten. We hebben heerlijk gegeten bij een restaurantje Look Out Deck, we zijn er heen gereden en het laatste stukje moesten we over het strand lopen om er te komen maar het eten was echt goed!

Op zondag hebben we besloten om terug te rijden richting Port Alfred en een stop te maken bij Face Adrenaline, de hoogste brug om van af te bungeejumpen. Het uitzicht was prachtig, Iris heeft werkelijk gesprongen en ik heb besloten het nog maar even uit te stellen. Ik durf ook niet te zeggen of ik het uiteindelijk aan durf maar het zag er echt super tof uit.
Toen we terugkwamen in Port Alfred zijn we gaan eten bij de Amerikaanse meiden hier, zij vonden het leuk om voor ons een keer echt Amerikaans te koken dus denk daarbij aan Mac and cheese. Het was ontzettend lekker, het vult alleen ontzettend. Het was een gezellige afsluiter van een top weekend en nu begint mijn schoolweek weer.

Liefs!

  • 29 Februari 2016 - 11:00

    Meander:

    Geen foto's?;) Klinkt allemaal heel tof, geniet ervan!

  • 01 Maart 2016 - 11:57

    Robert:

    Ghe..ja... bungee jumpen..lekker goed voor je schouder :-)

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal meemaakt daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Minors in Port Alfred, Zuid-Afrika

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 5601

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

Minors in Zuid-Afrika

Landen bezocht: