Oeps, Hogsback! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Oeps, Hogsback! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Oeps, Hogsback!

Blijf op de hoogte en volg Thera

08 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molweni!

Er is alweer een week en een weekend voorbij sinds mijn laatste blog! Afgelopen week heb ik nog een aantal lessen gehad. Ik moet echt toegeven dat deze minor drukker maar ook veel interessanter is dan mijn vorige minor. Gelukkig heb ik nog steeds heel veel vrije tijd om te genieten van het land! Op woensdag ben ik met twee meiden mee gegaan naar het strand om kinderen uit de townships te begeleiden. Het waren nog vrij jonge kinderen, maximaal 5 jaar oud. In de eerste maanden hier ben ik ook mee geweest naar het strand als begeleiding maar deze keer waren de kinderen veel zelfstandiger maar wilden ze ook meer spelen. Aan het begin moest iedereen omgekleed worden, een deel kon dit al zelf of vroeg anders wel om hulp. We hebben lekker met de kinderen in het water gespeeld. Na een tijdje kregen sommige kinderen het koud dus deze heb ik opgewarmd met wat handdoeken! Aan het eind van de ochtend gingen we richting een braai plek, hier mochten de kinderen hun lunch op eten en kregen ze van ons wat snacks. Alle kinderen bleven hier netjes op een kleed zitten en gooiden ook hun eigen troep weg of probeerden dit te verzamelen. Het was ontzettend leuk om op deze manier nog wat met de kinderen te kunnen doen.

Verder ben ik donderdag met de meiden gaan chocolade fonduen bij Decadent en daarna zijn we naar Alice in Wonderland geweest! Dit was best wel een leuke film, mijn eerste film in Zuid-Afrika na bijna 4 maanden. Op vrijdag ben ik met Rachel, Laura, Dafne en Hilde richting Hogsback vertrokken. We hadden een prima auto voor de bumpy road die we moesten rijden, er zaten nogal wat gaten in de weg maar dat houdt het lekker Zuid-Afrikaans. We hebben onderweg geluncht in Grahamstown en daarna zijn we doorgereden naar Hogsback. Toen we aan kwamen in ons hostel hoorden we dat er hier geen elektriciteit meer was, er was een storm geweest maar ze dachten dat het dezelfde avond nog opgelost kon worden. We wilden die avond uit eten gaan bij een restaurant The Edge omdat we van mensen gehoord hadden dat dit een goed restaurant was maar helaas was dit restaurant dicht door de elektriciteit problemen. Er was maar een restaurant open in het dorpje, dit was The Lighthouse, hier hebben we lekker gegeten en de bediening was vriendelijk. Na het eten zijn we terug gegaan naar ons hostel, hier hebben we wat drankjes gedaan en een aantal spelletjes. We waren hier met z’n vijven en verder was er nog een groep andere studenten, deze deden de minor Wildlife en waren hier toevallig ook een weekend. Vrijdagavond om 00:00 zal Hilde 21 worden dus hier hadden we natuurlijk ook iets voor geregeld. We hadden ’s middags gevraagd of een fles wijn koud gelegd kon worden en deze hebben we om twaalf uur open gemaakt en we hebben voor haar gezongen! Halverwege de avond zijn twee van ons terug gegaan naar onze kamer om allemaal ballonnen op te blazen dus toen we met z’n allen gingen slapen kwamen we in onze kamer en zag Hilde dat haar hele bed vol lag met ballonnen, hier hebben we nog een keer voor haar gezongen!
Tijdens het ontbijt hadden we de keuken wat kaarsjes gegeven zo dat Hilde ook ’s ochtends nog een beetje jarig was. Helaas had ze yoghurt als ontbijt maar de keuken heeft gelukkig een stukje gebak gebracht met de kaarsjes erop!

De activiteit van die dag was een hike, we hadden een route mee gekregen en deze zal ongeveer 3 tot 4 uur zijn. Toen we wilden vertrekken, liep de hond van de eigenaar ook direct mee. Ze heeft de hele weg met ons meegelopen en zodra we even stil stonden bleef ze netjes op ons wachten, het was leuk om even een dier bij me te hebben!
Helaas heb ik mezelf tijdens onze hike behoorlijk verstapt waardoor mijn enkel nu verzwikt is. Op het moment dat het gebeurde merkte ik er niet zoveel van dus ik ben gewoon door gelopen. Dit was nog ongeveer een stuk van anderhalf tot twee uur, pas toen we op de main road aankwamen merkte ik dat het toch wel wat zeer deed. Hier dacht ik nog vrij positief; k heb drie uur gewandeld dus logisch dat ik moe ben en het wat zeer doet. Helaas bleek er toch wat meer aan de hand, na een lunch bij wederom The Lighthouse, kon ik nog amper op mijn linkervoet staan. We zijn terug naar de auto gestrompeld en bij het hostel hebben ze me direct geholpen. We hadden zelf geen verband mee maar hier had de jongen die er werkte een oplossing voor namelijk; bladeren uit de tuin halen en die koken. Deze kon ik vervolgens gebruiken als verband en de bladeren zouden helend moeten werken voor mijn spieren. We zijn uit eten geweest bij een restaurantje vlakbij het hostel en daarna zijn we best wel vroeg gaan slapen.

Op zondagochtend gingen Rachel en Laura paardrijden, ik zou met de rest naar nog een waterval gaan maar dit kon helaas niet omdat deze niet met de auto te bereiken was en ik nog steeds niet goed kon lopen. In de middag zouden we met z’n allen gaan abzeilen maar ook dit is helaas voor mij niet door gegaan. Dafne en Hilde zijn wel gaan abzeilen en ik heb een uurtje in een restaurantje gezeten om koffie te drinken en daarna kwamen Rachel en Laura ook weer terug. Het had me heel erg leuk geleken om wel mee te gaan naar het abzeilen om het uitzicht te kunnen zien vanaf boven omdat het een waterval was van 35 meter maar dit kon niet omdat de weg er naar toe niet toegankelijk was met de auto, halverwege de weg lag een boom op de weg.
Ik was erg blij dat we op zaterdag de hike hadden gedaan en ik de waterval nog wel heb kunnen zien!
Nadat we allemaal weer bij elkaar waren zijn we terug gereden naar Port Alfred. Hilde & Dafne hebben boodschappen gedaan voor ons avondeten en heb ik even gedoucht. Terug gekomen in Port Alfred heb ik verband van iemand kunnen lenen en had ik in elk geval normale ondersteuning aan mijn enkel.
Maandagochtend was de pijn in mijn enkel nog niet echt beter en ik heb dus ook besloten om toch maar naar de dokter te gaan. Het valt allemaal wel mee, mijn enkel is verzwikt en ik moet dus minstens twee weken een brace dragen maar dit kan ook langer zijn. Momenteel heb ik er ook nog verband om heen en schrijf ik deze blog, braaf met mijn voet omhoog!
Het advies van de dokter is om rust te houden en dus altijd die brace te dragen, tot nu toe luister ik behoorlijk goed naar de dokter. Ik ben blij dat het allemaal meevalt maar ik had liever helemaal nergens last van gehad natuurlijk.

Inmiddels tikt de tijd hier ook verder en heb ik nog maar 1 week les, hierna kan ik zeggen dat ik vakantie heb. Dit is dan nog niet officieel omdat ik mijn module opdrachten nog moet inleveren maar ik heb dan helemaal geen les meer. Er staat nog een field trip op de planning maar er is nog niet bekend waar we naar toe gaan en of het door kan gaan. Verder zijn Dafne, Hilde en ik nog aan het kijken hoe we onze vrije dagen hier kunnen invullen en wat dus onze vakantie plannen worden!
Komend weekend ga ik met Hilde een nachtje naar een hotel hier in de buurt wat bij de spa hoort, even een nachtje een goed comfortabel bed en een goede massage is ook wel is fijn!

De tijd gaat snel en over een maand zit ik gewoon alweer in Nederland, maar wat heb ik genoten de afgelopen maanden en ook de laatste weken zal ik me ontzettend vermaken!

Tot snel!
Liefs, Thera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Minors in Port Alfred, Zuid-Afrika

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 5608

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

Minors in Zuid-Afrika

Landen bezocht: