Rustig leven! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Rustig leven! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Rustig leven!

Blijf op de hoogte en volg Thera

18 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molweni!
Er is alweer een week voorbij van mijn tijd hier in Zuid-Afrika, waarbij ik mijn tijd begon dat ik nog maanden in Zuid-Afrika te gaan heb, kan ik spreken over nog maar een aantal weken in Zuid-Afrika. Nog maar twee weken om precies te zijn. Over twee weken zal ik rond deze tijd (zaterdag, 17:00) in Johannesburg zijn, te wachten op mijn vlucht naar London en om vanuit daar terug te gaan naar Schiphol. De weken gaan snel, op advies van de dokter heb ik de eerste week nadat ik last had van mijn enkel met een brace en verband omgelopen en continu mijn voet omhoog gehad. Het herstelt best wel snel gelukkig dus daar ben ik erg blij mee. Inmiddels heb ik een ander soort brace gekocht en kan ik weer normale schoenen aan, ik doe nog steeds rustig aan!
Vorig weekend ben ik met een aantal meiden naar het champagne ontbijt geweest, als afsluiter van onze tijd in Zuid-Afrika omdat Rachel en Laura afgelopen week al zijn vertrokken uit Port Alfred. Het ontbijt was weer erg lekker, het was niet zulk goed weer dus we zijn na het ontbijt naar huis gegaan en ik heb hier nog wat schoolwerk gedaan.

Met enige trots kan ik zeggen dat ik afgelopen dinsdag mijn laatste les ooit op Stenden heb gehad, het was met zekerheid mijn laatste les in Zuid-Afrika. Ik ga er vanuit dat ik mijn assignments voldoende afrond, wat betekent dat ik ook in Leeuwarden geen les meer hoef te volgen. Dit is toch wel een apart gevoel maar ik ben er erg blij mee! Verder was afgelopen woensdag het ‘Goodbye Africa’ feestje, de entree en de lootjes die je er kon kopen ging naar Ingubo. Ingubo is een van de plekken waar kinderen uit de townships terecht kunnen na hun school.
Op donderdagochtend was het dan echt zo ver, Rachel en Laura vertrokken om de Garden Route te gaan doen voor de komende twee weken. Dit was het eerste afscheid van velen, het is erg jammer dat de meiden weg gaan maar gelukkig kan ik zeggen dat ik volgende week samen met Hilde & Dafne ook nog kan reizen richting Drakensbergen & Durban!
Deze week heb ik ook mijn literature review afgerond, ik wacht nog even op feedback en dan kan ik deze ook gaan inleveren! De module opdracht is ook zo goed als af, mijn groepsgenootjes moeten nog wat dingen doen maar dan kan deze ook ingeleverd worden dus het einde komt nu echt in zicht!
Vandaag ben ik samen met Dafne & Hilde naar Mansfield Game Reserve geweest, dit is een reservaat dicht in de buurt. We hebben hier een mooie hike gemaakt van 6 km (ik weet het, rust houden is niet mijn sterkste kant), onderweg zijn we niet extreem veel dieren tegen gekomen maar het beste kwam bijna aan het eind van onze wandeling! Tijdens onze wandeling kwamen we de giraffe Gambit tegen en deze konden we aaien. Zo’n giraffe is toch echt een enorm beest, ik was net zo groot als zijn poot?! Nu weet ik dat ik van mezelf ook niet zo groot ben maar het was echt bizar om dit dier van zo dichtbij te kunnen zien en dan ook nog is te kunnen aanraken. Het was een erg geslaagde dag en ik moet zeggen, mijn enkel heeft het aardig goed volgehouden. Ik ben moe en mijn enkel is gevoelig maar het was een stuk minder erg dan ik verwacht had!

Komende week moet Hilde nog haar laatste lessen volgen en heeft ze nog haar tentamen dus op zaterdagochtend zullen we naar Drakensbergen gaan rijden. Dit betekent dat mijn laatste dagen in Port Alfred zijn begonnen, ik heb niet zoveel meer op de planning staan maar ik hoop dat het goed winter weer blijft zo dat ik nog even over het strand kan wandelen en we willen nog een dagje naar Port Elizabeth. Ik hoop dat ik in Port Elizabeth nog een goede trui kan vinden want in Drakensbergen ligt momenteel sneeuw en zal het dus ook vrij koud zijn. Het is niet zeker dat er sneeuw ligt als we er over een week komen, maar het is een risico dus ik bereid me alvast goed voor.

Onze vakantie bestaat uit een paar dagen Drakensbergen en daarna rijden we naar Durban, hier hoopt Hilde te kunnen duiken met haaien en gaan we in elk geval nog een dagje naar Marine world, dit heeft een van de grootste aquariums van de wereld!
Donderdag rijden we vanuit Durban terug via Coffeebay met als eindbestemming op vrijdag Port Elizabeth. Dit is de plek waar we Zuid-Afrika zijn begonnen en waar we ook onze laatste nacht zullen slapen.
Aan alles komt een eind maar voor nu heb ik nog een fijne twee weken in het vooruitzicht en denk ik nog niet aan het verlaten van dit mooie land!

Liefs & nu echt tot snel!

Thera

  • 21 Juni 2016 - 16:40

    Robert:

    en hier een reactie vanaf www.wijkunnennietwachtentotjeweerthuisbent.nl, ja..de tijd gaat nu steeds sneller en sneller. Geniet van je laatste dagen daar!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Minors in Port Alfred, Zuid-Afrika

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 5607

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

Minors in Zuid-Afrika

Landen bezocht: