Studie & Plettenberg Bay - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Studie & Plettenberg Bay - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Studie & Plettenberg Bay

Blijf op de hoogte en volg Thera

31 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molweni!

Er is alweer 1,5 week voorbij gegaan na de laatste keer dat ik een blog geschreven heb. De afgelopen week heb ik het eerste onderdeel van mijn minor afgerond, ik heb een student led seminar gegeven over het land Australië samen met 4 anderen. Dit was een erg interessant onderzoek omdat we moesten ontdekken wat voor wetten en regels zij hanteren voor het werken in Australië en wat voordelen zijn voor werken in dit land. Het cijfer hebben we nog niet terug maar de feedback was positief en we gaan er allemaal vanuit dat we het gehaald hebben. Verder ben ik nog druk bezig met het schrijven van onze module opdracht en mijn literature review, de tijd vliegt voorbij. Nog 2,5 week en dan heb ik geen les meer. Over 33 dagen ben ik ook weer terug in Nederland, het is echt een heel gek idee om dit prachtige land dan achter te laten! Maar stiekem verheug ik me ook wel een beetje op mijn terugkomst naar Nederland. Voordat ik mij hier echt op kan voorbereiden zijn er nog veel meer leuke activiteiten te doen!

Afgelopen weekend ben ik met 4 meiden weg geweest, we zijn vrijdag richting Nature’s Valley vertrokken. Dit is een erg mooi natuur gebied en hier sliepen we in een hostel, echt ontzettend hippie achtig. De dame achter de receptie vertelde ons dat we een korte, makkelijke wandeling konden maken naar een waterval! Dit leek ons erg leuk omdat we hoopten daar ook even te kunnen zwemmen. De wandeling was best wel pittig omdat we soms het water moesten over steken en andere stukjes erg smal waren maar het was een ontzettend mooie waterval en het dus echt zeker waard! Het water was ontzettend koud dus ik heb er niet in gezwommen maar Rachel en Dafne zijn wel echt naar de waterval gezwommen.
Na deze wandeling zijn we terug gegaan naar onze kamer en hebben we ons even omgekleed om te genieten van een zonsondergang in een boomhut, hier waren we net wat te laat maar we hebben wel leuke mensen ontmoet! Voor het eten hebben we nog muziek gemaakt, Dafne kon piano spelen en Laura heeft gezongen samen met Dafne, erg leuk! Het avondeten was een soort buffetvorm, er was een vegetarische ovenschotel en een ovenschotel met vlees. Het was best wel lekker maar niet geweldig, na het avondeten hebben we lekker bij het kampvuur gezeten met een drankje. Het was echt een ontzettend leuk hostel en erg gezellig!

De volgende ochtend zijn we naar Plettenberg Bay gereden, na een vers ontbijtje in het hostel met huisgemaakte muesli en yoghurt was het tijd voor ons volgende avontuur.
Het was de bedoeling dat ik met Rachel & Laura ging zwemmen met zeehonden maar er zaten haaien in de oceaan en het was erg mistig dus dit ging helaas niet door, het kajakken van Dafne & Christy ging ook niet door dus we zijn een beetje gaan winkelen in het centrum hier. We zaten in een huis via airbnb dus we hebben deze avond lekker zelf gekookt en een rustig avondje gehad! We hadden bij een ander bedrijf gevraagd of zij nog op zondag nog een activiteit met zeehonden aanboden, dit kon gelukkig wel! We vertrokken zondagochtend tegen half 10 naar het strand om op een boottocht te gaan om haaien, zeehonden en eventueel dolfijnen te spotten.
We hadden alle drie niet verwacht om alle dieren te zien maar we hadden mazzel! Vrij aan het begin zagen we al een haai, op maximaal 80 meter van de kust af! Later zagen we nog een aantal dolfijnen en toen kwamen we aan bij alle zeehonden op Robberg. In dit gebied zitten ruim 6500 zeehonden en daarvoor zwommen de Dolfijnen, erg leuk om te zien!
De mist was toen we vertrokken aardig weggetrokken dus hadden we ontzettend mooi uitzicht maar na onze boottocht was alles weer mistig, we hebben hier ontzettend mazzel mee gehad! Onze guide vertelde al dat hij niet verwachtte dat er nog een extra tour gedaan zal worden omdat dit te gevaarlijk is. Tijdens onze boottocht waren Dafne & Christy gaan kajakken en hierna hebben we nog even koffie gedronken voordat we thuis gingen lunchen. Helaas was het na de lunch alweer tijd om terug te gaan naar Port Alfred!

Dit was nog een aardig eindje rijden en toen we terug waren zijn we hier nog even lekker uit eten geweest om het weekend af te sluiten en te vieren dat Hilde eindelijk klaar is met praktijk!
Deze week heb ik nog een aantal colleges maar de plannen voor komend weekend zijn al gemaakt;
de verjaardag vieren van Hilde in Hogsback! Hier zijn erg mooie watervallen en kunnen we hiken. Tijdens een van deze hikes kunnen we ook gaan abseilen, momenteel lijkt het ons super tof om dit te gaan doen maar we moeten nog even zien hoe hoog het echt is!

Met nog een aantal weken te gaan verheug ik me echt nog op alles wat hier nog komen gaat!
Tot snel!

Liefs, Thera

  • 03 Juni 2016 - 10:15

    Robert:

    Ja ja de tijd vliegt en eerlijk is eerlijk we zijn stik jaloers...maar kunnen ook niet wachten je weer in het echt te zien, de prullenbakjes zijn al overvol!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Minors in Port Alfred, Zuid-Afrika

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5615

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

Minors in Zuid-Afrika

Landen bezocht: