Studeren & genieten! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Studeren & genieten! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Studeren & genieten!

Blijf op de hoogte en volg Thera

22 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molweni!

Er is alweer een week van studeren in Port Alfred voorbij, de tijd vliegt!
Vorig weekend ben ik toch niet naar Hogsback gegaan omdat ik nog een aantal dingen voor school wilde doen. Je verwacht het niet, maar ook ik moet hier af en toe nog studeren! In dit weekend ben ik nog lekker met Dafne naar het strand geweest en kon ik voor het eerst echt zwemmen in de oceaan in Port Alfred. De afgelopen maanden was de stroming veel te sterk om te kunnen zwemmen maar nu was het gewoon heerlijk!
Na mijn studieweekend was het weer tijd voor een week van wat colleges, ik heb feedback gekregen op mijn literature review en ik zit best wel op de goede weg dus dat is wel fijn.
Verder zijn mijn CBL sessies best wel interessant, ze duren gemiddeld driekwartier en dit is toch zeker al ruim 30 minuten langer dan bij mijn vorige minor.
Voor dit weekend hadden we eigenlijk geen echte plannen behalve dan het champagne ontbijt met een clubje meiden. Hier in de buurt zit een Game Reserve waar je een Giraffe kan knuffelen als je geluk hebt dus hier wilden we ook nog heen.

Het liep alleen allemaal net even anders, vrijdagochtend hebben Dafne en ik besloten om een auto te huren voor het weekend. We hebben een accommodatie uitgezocht en na een korte lunch met Marieke & Marike bij C’est la vie is onze trip naar Graaff-Reinet!
Jeetje, dit was toch wel een rit, het is vanaf hier ongeveer 4 uur rijden! Het is een weg wat we nog niet eerder gereden hadden en ik mocht als enige rijden.
Ik kan toch zeker zeggen dat het dit wel waard is geweest! We kwamen in het kleine stadje en toen we aankwamen bij onze accommodatie heeft de gastvrouw ons helemaal uitgelegd hoe we bij een restaurantje konden komen en hoe we moesten rijden naar de Valley of Desolation (Vallei der Verlatenheid). Onze kamer was ruim, bedden waren comfortabel en er was een prima douche!

We zijn direct richting het restaurantje gelopen en dit eten was echt super goed. De service was vriendelijk en snel. We hadden vooraf een champignon risotto gedeeld, dit was al een flinke portie maar echt vol van smaak. Als hoofdgerecht had ik lamb shank en Dafne had de lamb chops maar ook deze kwamen vrij snel en smaakten goed, het was allemaal goed en vers bereidt!
Na het eten zijn we terug gelopen naar ons hotel en hebben we kort kunnen genieten van de Nederlandse televisie; Ik vertrek. Deze aflevering hebben we een klein stukje gekeken, totdat de stoppen doorsloegen omdat we ook thee wilden zetten.
We zijn vrij vroeg gaan slapen en hadden de wekker op tijd staan omdat we naar de vallei wilden en nog door het stadje wilden lopen.

Ons ontbijt hebben we gehad bij hetzelfde restaurant als de avond er voor. We probeerden nog het tentje er naast maar de kaart was hier minder uitgebreid en het eten wat we zagen leek niet echt lekker.
Bij het restaurantje hebben we allebei scrambled eggs gegeten, heerlijk! Een stevig ontbijt om aan onze tocht te beginnen! We zijn door het centrum gelopen, langs een wijnwinkel en hier hebben we nog even binnen gekeken maar helaas niks kunnen kopen. In het centrum was ook nog een erg mooie grote kerk maar helaas was deze gesloten dus konden we er niet naar binnen.

Vervolgens zijn we richting de vallei gereden, we wisten niet precies wat we konden verwachten maar het bleek dat we helemaal naar boven konden rijden met onze auto.
Onderweg waren er verschillende viewpoints en moesten we af en toe flink de berg op. Dit is best een uitdaging met een Spark maar de auto trok het best wel goed! Het uitzicht was echt fantastisch toen we boven kwamen, we hebben hier een wandeling gemaakt van ongeveer een uurtje.
De naam zegt alles, het is compleet verlaten! We kwamen ook op een goed moment want aan het eind van onze wandeling werd het een stuk drukker bij de parkeerplaats en zouden er dus veel meer mensen rondlopen.
Na deze wandeling zijn we nog naar een meertje gereden waar we in de buurt even wat gegeten hebben en daarna zijn we begonnen aan onze lange terugreis naar Port Alfred.
Dit was weer een flinke rit maar het was goed te doen, we waren tegen 18 uur terug dus toen ben ik samen met Dafne & Hilde uit eten geweest bij de Higlander. Dit is een restaurant in Port Alfred maar had net een nieuwe kaart dus dit was weer even ontdekken wat we wilden proberen maar het was erg lekker! We zijn allemaal op tijd gaan slapen want Hilde heeft nog gewoon praktijk en ik zou met een groepje meiden naar het champagne ontbijt gaan.
Ik was al vroeg wakker vanmorgen dus voordat we gingen ontbijten heb ik nog even mijn CBL voorbereid want hier was ik nog niet aan toegekomen door onze onverwachte weekendplannen.

We waren tegen half tien bij Fish River Sun, het hotel waar we het champagne ontbijt doen. Het was echt ontzettend rustig maar het was een goed ontbijt en lekkere champagne. We hebben de hele middag nog lekker aan het zwembad gelegen, we waren bijna de hele tijd alleen. Het weer werd op den duur wel minder maar het was een erg geslaagde dag!

Mijn weken gaan snel voorbij, zeker als ik de weekenden nog ergens naar toe ga maar het is nog steeds geweldig! Morgen zal ik weer naar mijn college gaan en is het weer een begin van mijn studie week, dit is week 4 van mijn minor. Dit betekent dat ik nog maar een aantal weken te gaan heb want ik heb na week 7 geen les meer.

De plannen voor onze laatste week in Zuid-Afrika worden steeds iets duidelijker, we gaan richting Durban en als we tijd hebben naar Drakensbergen. Dit zal onze laatste reis door Zuid-Afrika zijn maar voor die tijd staat Plettenberg bay voor de tweede keer op mijn lijstje, deze keer voor zwemmen met zeehonden, Coffee bay en Hogsback staan ook nog op mijn reizen lijstje dus ik hoop dat we nog voldoende weekenden hebben om nog meer te zien van dit prachtige land!

Liefs,
Thera


  • 24 Mei 2016 - 14:14

    Robert:

    bergop...maar dus geen versnellingsbak los op de weg?? ;-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Minors in Port Alfred, Zuid-Afrika

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 5600

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

Minors in Zuid-Afrika

Landen bezocht: