Welkom in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu Welkom in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Thera Leukfeldt - WaarBenJij.nu

Welkom in Zuid-Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Thera

07 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Op donderdag 4 februari is ons avontuur begonnen, om 16:10 vertrok onze vlucht naar Londen. Dit was onze eerste tussenstop voordat we zouden aankomen op het einde van onze vliegbestemming, namelijk Port Elizabeth. Samen met mijn ouders ben ik in de ochtend tegen half elf vertrokken vanuit Assen. De reis in de auto ging vrij vlot en we waren dan ook tegen half 1 op Schiphol, Hilde, een van de meiden met wie ik vloog was er ook rond deze tijd en ik had bij de vertrekhal gezien dat de bagage al afgegeven kon worden. Normaal gesproken staat er dan vaak al een rij maar gezien we zo vroeg waren en British Airways continu bagage aanneemt, was ik om 12:45 al mijn ruimbagage kwijt en was alles gecontroleerd. We hebben nog even met z’n allen kunnen lunchen en inmiddels was mijn beste vriendin ook gearriveerd op Schiphol om mij uit te zwaaien. Verder was de rest van het groepje met wie ik zou vliegen ook aanwezig dus hebben we verzameld in de vertrekhal zodat ook Merel haar bagage kon droppen. We hebben nog even met z’n allen staan praten maar kwamen redelijk snel tot de conclusie dat het tijd was om afscheid te nemen van onze ouders, relaties, vrienden en vriendinnen. Vervolgens zijn we met z’n 3tjes door de douane gegaan, althans de eerste stap dan. We konden onze boarding pass scannen en richting de douane lopen dus hebben we nog uitgebreid kunnen zwaaien naar onze familie. De schoenen van Hilde moesten gecheckt worden en ik moest mijn paraplu laten zien maar verder was alles prima.

We zijn vrij snel door de douane gegaan dus we hebben ruim de tijd gehad om nog een beetje te shoppen (lees; koffie te drinken bij de Starbucks). Daarna konden we naar de gate voor onze eerste vlucht naar Londen Heathrow.
Op Londen Heathrow was het echt een heel eind lopen naar de hal waar wij moesten zijn, we moesten de paarse bordjes volgen wat we braaf deden maar ondanks dat was het een heel eind.
De overstaptijd was ruim voldoende want we hebben ook nog even burgers kunnen eten bij een restaurant op de luchthaven, hier hoorden we dat de bediening dacht dat we uit Amerika kwamen omdat ons Engels zo goed was, toch wel even een compliment.

De tussenstop in Londen was 4,5 uur, dit was vrij lang en eigenlijk wilden we allemaal graag door naar de volgende bestemming: Johannesburg.
We zijn vrij vroeg richting de gate gedaan omdat we niet precies wisten waar het was en hoe ver het was (er stond aangegeven dat dit echt wel 20 minuten lopen was, bleek nog geen 5 minuten met zo’n transfer te zijn). De vlucht naar Johannesburg was voor mij niet optimaal gezien het begon met dat mijn entertainment niet werkte, vervolgens werd alles gereset en leek het te werken maar helaas was dit bij mij niet het geval. Verder werd de ruimte een beetje beperkt doordat de dame voor mij continu haar stoel ver naar achteren had. Ik heb een beetje kunnen slapen maar niet echt goed, vervolgens toen we aankwamen in Johannesburg, hebben we echt moeten rennen om de overstap te halen. Op dit vliegveld moesten we onze bagage zelf ophalen en weer afgeven, toen we bij de bag drop aankwamen viel hier de stroom uit. Volgens de meneer achter de balie ‘was dit al twee jaar niet gebeurd’…toen we bij de douane aankwamen viel de stroom weer uit wat er voor zorgde dat we echt naar de gate moesten rennen en in 1x door het vliegtuig in moesten. Het eten tijdens deze vlucht was prima en toen we aankwamen in Port Elizabeth was onze bagage er best vlot en werden we opgehaald en naar ons hotel gebracht; ‘Forest Hall Guest House’. Dit is echt een aanrader, mooie kamers, goede bedden en de service was top. Eind van de middag wilden we naar het strand en hier zouden we een taxi voor krijgen. Helaas hebben we direct kennis gemaakt met Zuid-Afrika, na 1,5 uur was er nog geen taxi en heeft de eigenaar maar iemand anders gebeld. Deze taxi was er binnen 5 minuten en heeft ons ’s avonds ook weer opgehaald.

Op zaterdagochtend was het de bedoeling om met een taxi naar het vliegveld gebracht te worden omdat hier onze pick-up van school zou zijn, helaas was ook deze taxi te laat en er toen er eindelijk eentje was, was het een te kleine auto waarbij onze bagage er nooit in zal passen. De eigenaar van het hotel heeft ons naar de luchthaven gebracht, hier werden we op gewacht door iemand van Stenden en konden we richting de campus. Na een warme plak rit van ruim 2 uur zijn we gearriveerd op de campus. De kamers zijn verdeeld, het rooster voor de introductie week is er en we konden gaan. De kamer is niet top, het bed is absoluut niet goed voor mijn schouders maar de sfeer is erg goed! We zijn al naar de bar geweest, hebben lekker gegeten bij een pizzeria hier en daarna zijn we uit geweest. De eerste nacht was redelijk te doen en vandaag is het de bedoeling om even naar de supermarkt te gaan, naar het strand te gaan en vanavond te braaien (bbq) met een aantal mensen. Het wordt een super gezellige tijd, dat is zeker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Minors in Port Alfred, Zuid-Afrika

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 5642

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 02 Juli 2016

Minors in Zuid-Afrika

Landen bezocht: